KIS-KÉZ-MŰ Tehetségműhely
Célja: a gyerekek egyéni fejlettségi szintjüknek megfelelően képi, plasztikai kifejezőképesség birtokába juthassanak, alakuljon ki bennük a rendező, komponáló, térbeli tájékozódó képesség, színképzetük fejlődjön. Változatos anyagokkal, eszközökkel ismertessük meg őket. Tanítsuk meg az eszközök célszerű kezelésére, a technikák, munkafogások változatos használatára. Komplexitás biztosítása, a témák sokoldalú megközelítésével, változatos tevékenykedtetéssel, tapasztalással. Forma, tér, szín képzetének gazdagítása, esztétikai érzékenységének, szép iránti nyitottságának, igényességének kialakítása.
A műhelymunka fő feladatai:
Fontos, hogy legyen mindig elegendő idő, eszköz, megfelelő hely és türelem. Mindig szem előtt kell tartanunk az egyéni képességbeli különbségeket. A gyermekek alkotó-alakító tevékenységét gazdagítsuk, bővítsük tovább. Gazdagítsuk a technikai megoldásokat és az eszköz lehetőségeket. Megismertetni a különböző anyagokkal, az ábrázolás és egyszerű munkafogásaival, technikai elemeivel. A hagyományos élményanyagot a népi kismesterségek megfigyelésével gazdagítjuk. Ellátogatunk a faluban élő mesterségeket ismerők és művelők otthonába, műhelyébe (szövés, fazekasság, csuhézás és kosárkötés).
A délutáni kézműves foglalkozások feladata, hogy a gyermekeknek alkalmat adjon fantáziájuk, képzeletük, kézügyességük vizuális kifejezésére. A különböző tevékenységek során az egyes technikákkal ismerkednek, (népi hagyományőrző, és modern technikák) lehetőségük van önálló alkalmazásukra. A legfontosabb, hogy vidám hangulatú, ötletgazdag alkotótevékenység alakuljon ki, ahol a gyerekek jól érzik magukat, szívesen vesznek részt a tevékenységekben, mely hozzájárul személyiségük harmonikus fejlesztéséhez. Játékosan alakítjuk ki azokat a szokásokat, amelyek segítségével a megismert technika elmélyülhet, önálló használatával az alkotó tevékenység kiteljesülhet. Nagy hangsúlyt fektetünk a környezetvédelemre. Fontosnak tartjuk, hogy gyermekeink is ebben a szellemben nevelkedjenek. A környezetünkben található "felesleges" dolgokat, a potenciális szemetet a gyerekek képzelő erejének és kézügyességének fejlesztésére használjuk. Pl. sajtos doboz, fűrészpor, üdítős kupak, fonalak, újságpapír stb. A kellékek között a természetben gyűjthető dolgok is szerepelnek: levelek, termések, ágak, virágok, kagylók, csigák, kövek stb. Itt is fontos a szülőkkel, partnerekkel történő együttműködés.
Bodnár-Nagy Katalin
Óvó néni
A műhelymunka fő feladatai:
Fontos, hogy legyen mindig elegendő idő, eszköz, megfelelő hely és türelem. Mindig szem előtt kell tartanunk az egyéni képességbeli különbségeket. A gyermekek alkotó-alakító tevékenységét gazdagítsuk, bővítsük tovább. Gazdagítsuk a technikai megoldásokat és az eszköz lehetőségeket. Megismertetni a különböző anyagokkal, az ábrázolás és egyszerű munkafogásaival, technikai elemeivel. A hagyományos élményanyagot a népi kismesterségek megfigyelésével gazdagítjuk. Ellátogatunk a faluban élő mesterségeket ismerők és művelők otthonába, műhelyébe (szövés, fazekasság, csuhézás és kosárkötés).
A délutáni kézműves foglalkozások feladata, hogy a gyermekeknek alkalmat adjon fantáziájuk, képzeletük, kézügyességük vizuális kifejezésére. A különböző tevékenységek során az egyes technikákkal ismerkednek, (népi hagyományőrző, és modern technikák) lehetőségük van önálló alkalmazásukra. A legfontosabb, hogy vidám hangulatú, ötletgazdag alkotótevékenység alakuljon ki, ahol a gyerekek jól érzik magukat, szívesen vesznek részt a tevékenységekben, mely hozzájárul személyiségük harmonikus fejlesztéséhez. Játékosan alakítjuk ki azokat a szokásokat, amelyek segítségével a megismert technika elmélyülhet, önálló használatával az alkotó tevékenység kiteljesülhet. Nagy hangsúlyt fektetünk a környezetvédelemre. Fontosnak tartjuk, hogy gyermekeink is ebben a szellemben nevelkedjenek. A környezetünkben található "felesleges" dolgokat, a potenciális szemetet a gyerekek képzelő erejének és kézügyességének fejlesztésére használjuk. Pl. sajtos doboz, fűrészpor, üdítős kupak, fonalak, újságpapír stb. A kellékek között a természetben gyűjthető dolgok is szerepelnek: levelek, termések, ágak, virágok, kagylók, csigák, kövek stb. Itt is fontos a szülőkkel, partnerekkel történő együttműködés.
Bodnár-Nagy Katalin
Óvó néni